RSS

Saturday, December 5, 2009

Dissapointed.....

Alhamdulillah....hari ni...saya berasa lega sedikit...demam sudah mula kebah...selsema pun sudah beransur baik...Alhamdulillah...syukur pada ALLAH..diri ku masih bernyawa dan boleh bergerak kesana kemari...masih boleh makan...melihat...mendengar...Terima kasih yang tak terhingga pada ALLAH...

However....really feel cheated and dissapointed today....I feel like crying....but In my heart I still have ALLAH to count on...
Why can't just be honest.....is it difficult to be honest...say honest thing to me or other people...

 I just wanna ask one question....

Susah sgt ke nak cakap jujur?

Fikirlah.....

Kalau cakap jujur.. ada orang marah ke?...
berdosa ke kalau cakap jujur?..
kenapa perlu nak tipu walau sebesar zarah?....
Ingat kalau tipu tu....Allah tak tahu ke?
Dimana kejujuran?

hmmmmm.....
Really feel dissapointed......I think tak perlu la nak cerita apa yang berlaku.....But here I just wanna stress about Honest (Kejujuran)....Apa2 pun biarlah kejujuran tu yang menjadi utama dalam kehidupan seharian kita...Tak susah pun....Tak perlukan duit..Tak perlukan tenaga pun...

I just want ....
Please tell me the truth..
Please tell me honestly.....
Tak marah pun....

INGAT TAU..!!!!!!!......

Apa yang kita buat atas dunia ni...semua ALLAH tahu....DIA boleh lihat, boleh dengar apa yang kita buat atau cakap...
So Beware...Semua perbuatan kita akan di catit oleh Malaikat ...dan segala perbuatan kita akan di balas di dunia lagi....kalau baik di balas baik...kalau jahat..akan mendapat hukuman..

Rasanya tak salah disisi agama kalau bersikap jujur, bercakap jujur.....Allah lagi menggalakkan hambaNya becakap jujur...

Memperoleh Kebahagian


Orang yang ingin hidup bahagia, perlu menjaga empat perkara: 
1. teguh menjaga kehormatan
2. redha menerima apa yang sedikit
3. berbuat kebaikan setiap hari
4. memelihara lidah dari perkataan keji 


Kita akan merasa bahagia apabila orang berasa senang dengan kita dan mencintai diri kita seperti mencintai dirinya sendiri. 
Marah menyebabkan separuh keintelektualan hilang berganti dengan tindakan-tindakan meluru,bodoh dan tidak munasabah.
Esok belum tentu matahari masih mencerah merah, entah-entah sudah padam di kelopak mata kita..
Hidup adalah akar yang menjalar, menjelajah kesegenap destinasi, walau payah walau sukar walau yang datang hanyalah setitis air jernih yang bakal menyinari hidup sesingkat cuma .  
Dunia ibarat laut, semakin banyak diminum, semakin haus


Renung-renungkan dan selamat beramal...




Friday, December 4, 2009

Getting Worse...(T_T)

I dont have any idea to write actually....
I hate flu...I always pray for good health...
..Start sneezing...non stop...
arghhhh...flu...flu...
hope not H1N1....hahaha...

my sister always run away from me...
Now.., it's getting worse...
Got a bit temperature..luckily not high temperature...
ouch....what a bad day I had...
(T_T)...

Study mood has been flew away from me...
what am I gonna do rite now...
Study?...ermmm
Sleeping?...or...
what else?...

Nak tido....tak selesa...
Study pula....dah takde mood dengan demam selsema
yang semakin teruk....

Macam mana nie?????..IT'S GETTING WORSE!!!!

(T_T)