RSS

Thursday, January 7, 2010

Kembali....

Ku singkap tirai kenangan
Dalam jiwa kepasrahan
Senandung rindu seolah berlagu
Kembali mengusik hati nan lara... ha...

Cinta yang makin terpendam
Dalam meniti usia
Kini kembali berputik di hati kita
Yang kian di tinggalkan jauh oleh masa
Mungkinkah terulang


Dalam kesamaran
Kita pernah mencari sebuah erti
Pengorbanan suci dan sering itulah
Kita terpedaya...

Kerna jalanan hidup kita berbeza
Penuh onak ranjau yang sering menduga
Bagaikan mimpi-mimpi di kesiangan hari
Melangkah jauh di persada cinta
Cuba bersama terpaksa jua berpisah

Ku ingin engkau kembali
Namun masih ku tak pasti
Masa nan lalu
Mendewasakan diri dari mengulangi
Kesilapan semalam biarkan berlalu



bila hayati lirik ni kan...teringat kenangan lama...tersenyum sambil menangis...biarkan la ia berlalu....(T_T)..
You have to be strong girl.!!..

*Taken from internet source...
 


Wednesday, January 6, 2010

what am i going to write?....

salam...Lamanya saya meninggalkan blog ini....dah bersawang serta berhabuk dah....saya busy sikit akhir2 ni...Alhamdulillah akhirnya sampai juga saya di semester akhir...syukur banyak2 pada ALLAH...

Sebenarnya kan.......

I dont have any idea to write here...my mind stuck with macam2 problem...lepas satu2... I have to face all this problem...ermmmmm....to me..its ok...ini semua ujian serta dugaan ALLAH untuk diri ini...agar diri ini lebih matang bila berfikir dan bertutur...juga mengajar lebih berhati2 dalam apa jua situasi yang perlu diri ini hadapi....betul tak??....ini bermakna ALLAH masih sayangkan saya...saya masih ada ALLAH...

yang penting :
"Hablumminallah Hablumminannas"

Hubungan kita dengan ALLAH serta Hubungan kita dengan manusia perlu dijaga...
maksud hubungan dengan ALLAH..."amal makruf nahi mungkar"..buat apa yang ALLAH suruh...Tinggalkan apa yang ALLAH Larang...

 Be nice to ALLAH, ALLAH will be nice to us..
Percayala!!!

Hubungan kita dengan manusia pula...
sentiasa buat baik pada sesiapa sahaja tak kira umur, pangkat dan darjat
Bersifat amanah, jujur, bertolak ansur dengan sesiapa sahaja..

ok lah....takde idea sebenarnya...semua secara spontan..

Till then..

Hati

Hati..
kau sering dikecewakan
kau sering disakiti
kau menangis tanpa air mata

oh hati...
aku sepi di kala siang dan malam
apakah semua ini akan berakhir
begini...atau
sebaliknya

Hati...
kau harus tabah
kau harus kuat
kau tak kan kalah dek peredaran masa

Hati...
kau tak boleh menangis
kau harus positif...
kau kena terima qada dan qadar ALLAH...

Apkah semua ini dugaan
atau ujian ALLAH terhadap hambanya....

oh hati...
kuat lah engkau...
jangan mudah mengaku kalah...
sentiasalah bersihkan hati wahai Manusia....


................................(T_T).....rasa nak menangis masa menaip....tu semua terlintas secara spontan....saya rindukan kenangan manis dulu....Please help me......i cant stand it anymore...