Friday, September 4, 2009

Kenapa Aku?

Sering kali..
Aku tertanya-tanya
Kenapa?..kenapa?.dan kenapa?

Owh...itulah manusia..
Tak pernah berpuas hati
Tak pernah bersyukur
Tak pernah merenung kelemahan diri sendiri
Selalu inginkan kemenangan, kebahagian
Tanpa memikirkan orang disekeliling...
 
Fikiranku tak pernah lekang dek soalan.."kenapa aku?"

Kenapa aku?
Kenapa aku yang terlibat dalam hal ini?
Kenapa aku yang dipersalahkan?
Kenapa aku yang sering di permainkan?...
hmmmm....kenapa aku? kenapa aku?
Bukan orang lain...
 
Kadang-kadang aku termenung sendirian..
Memikirkan...
Adakah aku pentingkan diri sendiri?
Adakah aku terlalu inginkan kebahagian?
Aduh!!!...pening!!..bingung!!...kenapa perlu aku memikirkan itu semua...

Aku.....
Hanyalah insan biasa
Hanyalah insan kerdil
Yang kurang mengerti tenang kehidupan, tentang cinta...
Tak sepatutnya aku memeningkan kepala ku memikirkan hal yang remeh-temeh...
....Bagi ku...Allah ada di hatiku...Allah ada menemaniku
Di kala aku sedih, takut, gembira....
Allah itu adil bukan?...Allah lah segala2nya...

So...
Just leave happily
Be your self
Be nice to others
Be a good muslim
Be nice to ALLAH...
InsyaALLAH...ALLAH akan permudahkan hidup kita semua...

Just to remind my self..To think back n reflect what i've done in the past...should i do it again or not?...Better not...=P....Life is just once..just go on with your life..





No comments: