RSS

Saturday, November 21, 2009

Final Exam......Kejayaan!!!

Cepatnya masa berlalu...sudah hampir ke penghujung tahun2009...pejam celik-pejam celik saya dah masuk tahun akhir...rasa macam baru semalam je daftar untuk semester 1/2009/2010...semester ni agak sibuk juga...dengan thesis, final year project...hmmm..entah la....semuanya terbengkalai...disebabkan lab report, assignment yang tak pernah putus2 saya terima....

Harini...rasa lege sedikit...Alhamdulillah semua lab report, assignment semua sudah siap dan sudah hantar kepada pensyarah....sekarang boleh la saya tumpukan perhatian untuk final exam yang semakin dekat...seminggu je lagi tinggal untuk saya mengulangkaji pelajaran...sempat ke habis semua chapter?....nak raya haji lagi?....macam mana nie?...thesis lagi tak buat?aduuuuhhhh.......

Wahhhh!!!FINAL EXAM????dengar je Final exam...hatiku mula takut, gementar...takut tak dapat jawab dengan baik...takut result teruk...biasa la...tu semua perasaan serta emosi setiap pelajar yang akan menduduki peperiksaan akhir...betul tak???

Sama juga macam adik2 yang menduduki SPM tahun ni...pasti mereka semua akan berasa gementar, takut untuk menjawab kertas peperiksaan...cakap2 juga...tapi ulang kaji matapelajaran jangan pula tak buat...atleast if we read notes, we do revision.and the important thing...jangan berhenti berdoa.mohon ALLAH permudahkan segalanya....insyaALLAH kita boleh jawab soalan dengan baik....tapi cuba fikir...if we just pray without study serta usaha...tak boleh juga jawab...Kejayaan akan diraih atas seberapa banyak kita berusaha dan berdoa pada ALLAH...





Life is Test,

Islam is Best,
Solat is Must,
Akhirat is for the rest,
World is only dust...
If QURAN is in Chest...
Nothing need next...
Obey ALLAH first...
SUCCESS will be next....


p/s: RENUNG-RENUNG KAN kata-kata diatas..

0 comments: