Friday, November 20, 2009

Nikah..

What am i going to wright here actually..

Nikah?siapa yang nikah?

Nak dijadikan cerita...Suddenly today i got an sms from my form 5 classmate..
smsnya berbunyi

"Assalamualaikum khadijah..kita nak minta alamat rumah awk...kita nak anta kad kawen..bulan12 ni kita kawin"...

lepas je baca msg tu...saya mula tertanya-tanya siapakah gerangan yang menghantar sms nie...siapa yang kawin....fikiranku mula berteka-teki.....yang terlintas difikiran saya...adalah Aimi Aqilah (kawan masa diploma)...tp hati saya masih tak puas hati....says terus membalas sms tadi......

"Salam..siapa nie?"

Tak sampai beberapa minit, telefon bimbit ku vibrate.....sms diterima....saya terus membuka inbox message...smsnya berbunyi

"Aina Mardhiyyah"....

Akhirnya teka-teki yang bermain dikotak fikiranku sudah terjawab...wah!!!!...masih ingat lagi Aina dekat saya....sebenarnya kami sudah lama tak berhubung...apatah lagi nak berjumpa...rasanya hampir setahun kami tak berhubng...dengan kawan2 lain jauh sekali...hmmm....mujur la Aina masih ada menyimpan nombor telefon bimbit saya...Betapa happynya saya hari ni...dapat berita my school friend will get married soon...lepas sorang2 kawan2 bertunang...then get married..

I will find my time to go to Aina's wedding ceremony....at first I was shocked...can't believed it.....but when come across my mind...I remembered that ihsan (also my schoolmate) has told me about Aina's engagement last few month...macam mana boleh lupa....aduh..

By the way..."TAHNIAH AINA.....SELAMAT PENGANTIN BARU....semoga bahagia hingga akhir hayat"..( Dedicated to my friend AINA MARDHIYYAH)

huhuhu...sedih pun ada....saya tiba2 rasa hiba...sedih...hatiku mula berkira2...bilakah giliran saya pula.
..Tapi saya tau ALLAH itu adil...mungkin jodoh saya bukan sekarang...jodoh pertemuankan ditangan ALLAH....ALLAH yang tentukan jodoh seseorang....kita perlu berdoa...buat solat istikharah...apa dari ALLAH adalah yang paling terbaik..yang penting jangan berhenti berdoa...mohon yang terbaik untuk diri kita...biarlah jodoh saya...ALLAH yang hantar....insyaALLAH...amin....

Di sini..saya inging berkongsi hadith2 berkaitan dengan nikah....

"Nikah itu adalah sunnahku, maka sesiapa yang benci sunnahku maka sesungguhnya dia bukan dari golonganku..." (Riwayat Ibnu Majah)

Prophet Muhammad (S) said:


"...and he who refuses to accept an invitation to a marriage feast, verily disobeys Allah and His Prophet". (Ahmad & Abu Dawood)













No comments: