RSS

Saturday, June 20, 2009

Renung-Renungkan...

Assalamualaikum..hampir seminggu saya tak update entry ini...saya dahulukan dengan ucapan minta maaf..bukan apa sebenarnya..akhir2 ni saya benar2 sibuk dengan tugasan..banyak sungguh kerja yang perlu disiapka..assignment bertimbun2..lepas satu..satu assignment saya terima...di sini saya ingin berkongsi sepotong ayat yang berbunyi begini...

" Jiwa Mereka hangat cintaNya mencari akhirat. Laksana Anak-anak akhirat...Melihat Dunia dari Jendela akhirat"
-Allahyarham Ammar Zulkifli-


Renung-renungkan serta fikirkan lah wahai sahabat2 ku dan adik2 kak cik...Kita hidup ni tak tau bila hujung pangkalnya..Allah boleh jemput kita bila2 masa saja..Kita manusia sebagai hambanya..Apakah saudara/ saudari sudah bersedia untuk mengahadap Allah S.W.T....? Cukup kah amal ibadat kita semua? Bagaimana ikatan ukhwah saudara/saudari dengan orang sekeliling kalian?...Persiapkan lah diri masing2 dengan amal ibadat secukupnya sebelum nyawa kita di jemput oleh Malaikat maut..kalau ditanya..siapa yang mau masuk syurga? Saya pasti semua umat islam ingankan kehidupan di syurga...saya juga mau masuk syurga..kalau boleh nak mati syahid macam mujahid muda (Allahyarham Ammar Zulikifli)..untuk ketahui kisah/cerita tentang arwah Ammar Zulkifli boleh la KLIK DISINI

Wahai sahabat2ku, adik2ku jadilah insan yang beriman serta bertaqwa..Untuk menjadi insan beriman/ bertaqwa sebenarnya mudah sangat.Hati kita yang paling utama..Hati kena bersih, kena kuat semangat dalam menghadapi sesuatu ujian Allah..Tabah serta sabar juga perlu di titikberatkan ...Yang paling penting hubungan kita dengan Allah..sebagai umat islam..solat itu adalah tiang agama..kalau solat tak ditunaikan dengan betul..maka runtuh lah agama islam yang kita bawa.


Selain itu, Al-quran juga harus di baca supaya hati kita tenang, jiwa kita tenang, tenteram....Atuk saya di kelantan sering menyuruh saya serta adik2 untuk menghafal surah yassin dan al-mulk.....saya juga ingin menyarankan...Buatla solat Dhuha..amalkan solat Dhuha..Jangan tinggal...Baca juga Al-Mathurat..Amalkan surah yassin serta Al-mulk tiap2 hari..insyaAllah hidup kita akan di berkati serta di redhai Allah...Aminnn!!!!...


Saya akhiri penulisan saya dengan ucapan Maasalamah...semoga kita semua menjadi insan beriman dan bertaqwa..serta Moga segala amal ibadat kita semua diterima Allah S.W.T.....











ALLAHUAKBAR!!!!!

2 comments:

criestz said...

same2 la kite berharap moga2 ALLAH trime kite sbagai seorg y mati dlm islam ye kak khadijah..
aminn~

Khadijah Azhari said...

insyaAllah...yang penting kita jauh kan segala yang Allah tak suka..Kite perbanyakkan amal ibadat kita...harap sgt biarla Allah terima segala amal ibadat yang kite semua lakukan...biarla hidup ni di redhai n diberkati ALLAH...Yang penting jaga hati, iman dan amal...insyaAllah kite selamat dunia akhirat..tutur kata pun kn jaga juga...=)