RSS

Sunday, June 21, 2009

Peringatan kepada Diri...

Salam alaik...Tujuan saya menaip entri kali ini adalah untuk berkongsi serta ingat mengingati sesama manusia..jikalau ada kesalahan atau kekurangan dalam penulisan saya...anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen di ruangan komen..



Jadikanlah Al-Quran itu sebagai Surat Cintamu.

Jadikanlah Solat itu Penghubung dengan Tuhan Mu.

Jadikanlah Dzikir itu kerinduanmu.

Dan...

Jadikanlah Mati itu Pertemuan pertama dengan Kekasih Mu.




Renung lah sejenak wahai sahabat2 ku..



Ingatlah!!! wahai teman2, sahabat handai, adik2 ,saudara/i serta diriku yang alpa, leka..



Perbanyakan lah amal ibadat mu...sebagai bekalan di hari akhirat kelak..

Berbuat la baik sesama insan serta orang di sekeliling kalian..

Rebutlah peluang untuk berbuat pahala..

Kutiplah pahala sebanyak yang mungkin supaya timbangan di akhirat kelak melebihi timbangan dosa kita..

Hindarkan lah diri kita dari melakukan dosa...samada dosa kecil maupun dosa besar..

Buangkan lah segala perasaan hasad dengki, sombong, bongkak, riak,..kerana tak akan bau syurga

Bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka luas..Mohanlah keampunan kepada Allah...Kerana hanya Allah sahaja yang boleh mengampunkan setiap dosa hambanya..


~Ammar makruf nahi mungkar~


Pesanan ini juga sebagai peringatan kepada diri sendiri..Semoga amal ibadat yang kita semua lakukan diterima ALLAH S.W.T. serta hidup kita semua diberkati dan diredhai ALLAH S.W.T....insyaALLAH..

Sebelum saya akhiri penulisan ini...saya ingin minta maaf banyak2 jikalau ada salah silap atau terkasar bahasa di ruangan Dania Tasnim ini...Saya sudahi penulisan kali ini dengan ucapan "wabillahitaufikwalhidayah Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh"...Maaslamah


6 comments:

criestz said...

akak cute la =)
xde kne ngene ngn article nie pon actlly =P

Khadijah Azhari said...

hehehe....ada2 aja la ihsan ni...neway thanks...syukur Alhamdulillah Allah beri semua tu..=)

criestz said...

akak keta rosak tgh jln..
tula kn mama da ckp bce doa naek keta dulu.. tp akak bwk laju2..
haa kn dah..
eceh merepek je =P

Khadijah Azhari said...

eeee..kanak2 ribena nie....bila masa pula ihsan jadi mama...hehehe...jgn marah haa...nanti lagi tua dri akak...akak dah baca la doa naik kenderaan...mungkin ni kifarah dosa.Mungkin juga ALLAH nak beri peringatan lagi kat akak supaya lebih ingat kat ALLAH...ALLAH masih sygkan kita...pintu taubat masih terbuka luas untuk setiap hambanya yang betul2 ingingkn pengampunan dri NYA.ingankan kebaikan yang berpanjangan dalam kehidupan...inginkn kehidupan yang diredhai n diberkati...dan...yang akak nak akak nak masuk syurga jannah...insyaAllah..amin!!!

SweetyMya said...

heehe jmpe dcni ye. suda add khaty dlm list. nwy sesama la kite igt m'ingati :)

Khadijah Azhari said...

mai:

hehehe...dunia ni kecik je kan...tak jumpa kat kelas..jumpa kat sini pun jadi la...semoga hidup kie semua diredhai Allah...amin...